Mariefred-Åkers Konstförening

Mariefred-Åkers Konstförening samverkar med SKR i Sörmland. Till våra aktiviteter hör studiebesök på utställningar, i konstnärshem, museer och övriga kulturhistoriskt intressanta miljöer. Vi bjuder in konstnärer m fl som håller föredrag i syfte att se och lära om konst. Det sker ofta på Mariefreds bibliotek med vilket vi har ett samarbete.

Vårt årsmöte hålls i februari månad då vi lottar ut konstverk och konstböcker. Utlottning är mycket populär och många fina konstverk har ”delats ut” under åren. Vi har ett medlemslotteri och dessutom   närvarolotteri.

Föreningens medlemmar får information genom Medlemsnytt som utkommer 2 gånger per år.

Det är alltid stimulerande att träffa människor med samma intresse och ofta fascineras och förvånas vi hur mångfacetterad konsten är.

Är du intresserad kontakta gärna oss.